Pagini

Pagini

POCU/73/6/6/106915 - TOATE ACTIVITĂȚILE - PROFESORI DEDICAȚI – COPII EDUCAȚI

Profesori dedicați – copii educați,  POCU/73/6/6/106915 

Clasa a II a DEZVOLTAREA PERSONALĂ ŞI A STIMEI DE SINE A COPIILOR ”

U1  – METODE INTERACTIVE PENTRU DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE ȘI CREATIVE

Activități :  Iepurașul de Paște, Pictură pe pietre, Pomișori cu ouă, Colaje: felicitări, peisaje, -materiale reciclabile















Adăugați o legendă
























U2 : GÂNDIREA POZITIVĂ A ELEVILOR
,,File din cartea naturii”- Recapitulare
Biletul- Grupurile de sunete- Grupurile de litere- Vocale, Consoane-Ortograme
























U3:STIMA DE SINE
 Stima de sine- Mecanisme de autocunoaștere
























U4: FACILITAREA DIALOGULUI ȘCOLĂ-FAMILIE-COMUNITATE
Audiem cântecul Meseriile și ne pregătim de activitate.





Prin metoda "Ciorchinele" copiii enumeră meseriile cunoscute.




Mimăm meseriile și ne distrăm.


Plecăm să vizităm instituțiile și magazinele de pe raza comunei:

GRĂDINIȚA: vorbim despre rolul educatoarei în educația copiilor și ne amintim de anii de grădiniță.



 OCOLUL SILVIC: Aflăm multe lucruri interesante de la domnul inginer silvic.


 POȘTA : Aflăm cum se distribuie corespondența, împărtășim colegilor informații utile și învățăm împreună. Nu uităm să vorbim despre timbre, formatul unei scrisori, plicul, felicitarea. Ne ajută clasa a IV -a.


 Primul magazin: Aflăm multe lucruri interesante. Mulți dintre noi hotărâm să devenim vânzători. Mulțumim frumos ne-am simțit foarte bine. Am primit și înghețată !!! Mulțumim !



Al doilea magazin:  Alte lucruri interesante aflăm și aici. Mul'umim frumos ne-am sim'it foarte bine și aici. Mulțumim pentru napolitane !!!


Activitatea noastră "Cum ne comportăm în magazin?"

Colega noastră a jucat rolul vânzatorului, iar ceilalți colegi au jucat rolul cumpărătorilor.

POLIȚIA: Discutăm despre reguli de circulație și despre violență.


DISPENSARUL UMAN:  Temele noastre au fost : ''Cum ne respectăm sănătatea? '' "Ce rol are medicul?"

 DISPENSARUL VETERINAR: Cum îngrijim animalele?

PRIMĂRIE 

NE ÎNTOARCEM LA ȘCOALĂ ȘI NE ALEGEM MESERIA !

Clasa a II a "ȘCOALA INCLUZIVĂ -ȘCOALA PRIETENOASĂ"

U1: PRIETENIE ȘI ARMONIE 




  

Joc Ajută mingea să cunoască toți prietenii tăi !Este un joc care folosește parașută colorată. Copiii întind parașuta, ținând de mânere. După ce e întinsă un elev așează o minge mică, apoielevii creează valuri, mișcând mingea. Pentru că e un joc de echipă fiecare e atent să mențină mingea pe suprafața parașutei.Numai în echipă se reușește acest lucru.







Reteaua prieteniei:Pentru această activitate avem nevoie de un ghem de sfoară cu care vom realiza rețeaua prieteniei. Am format un cerc apoi am aruncat  ghemul de ață, care a pornit de la un copil, care a desfășurat o bucată de sfoară și i-a făcut un nod.Explicăm regulile jocului: elevii așezați în cerc trebuie să arunce ghemul de sfoară de la un elev la altul spunând înainte de a arunca :  ,,Sunt prieten cu …….,,  sau ,,Mi-aș dori să fiu prieten cu... ,, Jocul se termină după ce ghemul trece pe la toți copii. La sfârșitul jocului formulăm  scurte concluzii despre această activitate.

Știți voi povestea degetelor??? Citesc povestea și cer elevilor să mă ajute completând verbal propozițiile mele. Mă opresc din citit și mimez cuvântul.
Fișă la sfârșitul activității. (ANEXA 2) 









Construiește rețeaua prieteniei folosind animalele domestice din fișă.(ANEXA 3) . Elevii decupează și lipesc rețeaua animalelor domestice











U2 : EGALITATE DE ȘANSE LA ORA DE MATEMATICĂ














U3: VRĂJITORUL DIN OZ ȘI LEADERSHIP-UL 






















U4 : ACTIVITATEA : HAI SĂ COMUNICĂM !




JOC: Rezolvarea conflictelor, prin comunicare !

Regulile jocului: clasa se împarte în două grupe, participă toți elevii clasei, se încurajează reciproc

Obiectivele jocului: Împlicându-se în joc participanții vor fi capabili:-să exerseze comunicarea asertivă;-să identifice plusurile și minusurile comunicării;-să-și dezvolte spiritual de echipă;

Participanții vor primi o foaie mare de hârtie și markere colorate. Vor crea și vor da viață unei ființe pe care o vor îmbrăca cu ajutorul culorilor. La final îi vor da și o identitate (nume). 

Apoi păpușa va fi pusă pe un scaun în fața participanților. Aceștia vor trebui să spună fiecare pe rând ceva despre ea (înălțime, vârstă, nume, ocupație, familie, etc). 

După care vor fi încurajați să spună câte un lucru rău ( defect) fără a da însă explicații de ce facem asta. Însă de câte ori un participant spune un lucru rău despre păpușă  voi rupe o bucată mare din ea…..până când aceasta este făcută bucăți. Apoi participanții vor fi rugați să o asambleze la loc. 

Vom spune elevilor că nu va mai fi niciodată la fel și că cicatricile vor rămâne.

 La sfârșitul exercițiului vor avea loc discuții: Ce ați avut de făcut? Ce a urmat apoi?Dar când am rupt bucăți din păpușă? Ați făcut comentarii negative în viața reală? În ce contexte? De ce?Ce s-ar fi întâmplat dacă ați fi făcut altfel?Cum ar trebui să ne comportăm cu cei din jurul nostru? Putem schimba cursul vieții cuiva prin ceea ce spunem sau facem?

Sugestii: să observâm modificările de atitudine și de comportament după acest joc.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu